KOTEVNÍ PRVKY MOSTNÍCH SVODIDEL

ZPŮSOBY KOTVENÍ MOSTNÍCH SVODIDEL

Kotevní prvky mostních svodidel jsou jednou z důležitých částí celého záchytného systému a jsou jeho nedílnou součástí. Podle příslušných norem řady ČSN EN 1317 nelze použít kotevní prvky jiným způsobem, než bylo odzkoušeno nárazovou zkouškou a než jaký je schválený zpúsob kotvení uvedený v TP výrobce svodidla. Variantní způsob kotvení lze použít jen za předpokladu, který je uveden v ČSN EN 1317-5 tzv. modifikace.

Nejčastější způsoby kotvení mostních svodidel:

  • kotevní přípravek

    nejvíce ekonomický způsob kotvení záchytného systému. V naší nabídce jsou tři typy kotevních přípravků OMO.
    Jde o speciální ocelový svařenec složený ze dvou, resp. čtyř ocelových pouzder navzájem spojených ocelovými dráty. Svařenec se před vlastní betonáží vloží do ocelové výstuže budoucí mostní římsy. Výška svařence se nastaví pomocí stavěcích šroubů. Vrchní otvory ocelových pouzder jsou zaslepeny plastovou krytkou a chrání vnitřek pouzdra před znečištěním.
    Kotevní přípravky OMO lze použít na svodidla typu ZSNH4/H2, JSMNH4/H2, ZSH2, MS4/H2, ZSSK/H2, ZSODS1/H2.
  • rozpěrné (mechanické) kotvy

    kdy se do předem vyvrtaného a vyčištěného otvoru vloží ocelová rozpěrná kotva, zaktivuje se a případně se zalije cementovou zálivkou (pro zvýšení antikorozní ochrany). Hloubka vyvrtaného otvoru je dle použitých kotev.
    Rozpěrné ocelové kotvy OMO lze použít na svodidla typu ZSNH4/H2, JSMNH4/H2, ZSH2, MS4/H2, ZSSK/H2, OSPNH4/H1, OSPNH4/H2.
  • soudržné (chemické) kotvy

    kdy se do předem vyvrtaného a vyčištěného otvoru aplikuje chemické lepidlo (na pryskyřičné nebo cementové bázi) do kterého se vloží kotevní šroub. Hloubka vyvrtaného otvoru je dle použitých šroubů a zvolené technologie vývrtu. V případě použití zdrsňujících vrtáků je možné kotvit do menší hloubky. Všechny údaje o hloubce kotvení jsou součástí TP výrobce svodidla.
    Kotevní šrouby OMO lze použít na svodidla typu ZSNH4/H2, JSMNH4/H2, ZSH2, MS4/H2, ZSSK/H2, ZSODS1/H2.